måndag 18 mars 2013

Måndag igen!

Då är det måndag igen och för min del lite morgon gympa iform av att packa upp butiken.
Vi har varit på resande fot i tre helger i rad, och vi vill tacka alla som besökt oss runt om i mellansverige.

Nu kommer vi att hålla oss hemma några veckor innan det är dags för Annexet den 6-7 april. Men bara för att vi är hemma betyder det inte att det är lugnt. Denna vecka har vi visning av vårt hus vilket kan göra att vi måste ägna lite mer tid för privat och lite mindre tid företagsmässigt.
Vi kommer att vara påsklovslediga v.14, vi kommer under ledigheten plocka ordrar men inte skicka dem förrän i v15.

Vi kommer även bunkra på inför Annexet och även Helsingborg helgen efter det så vi hoppas på att
de saldon som har hamnat på 0 ska kunna byggas upp igen.

Maj månad närmar sig och då hoppas vi på att vi ska få leverans av Project Life produkter. Vi kommer från April ha en gäst-DT som kommer fokusera på Project Life - konceptet så ni får spana in det sedan.

Ni har väl inte missat att Therese har fyllt på sitt kurschema inför våren??? Och hon har klämt in ett antal nya kurser - bland annat art journaling kurser och canvas tavlor med Lumiere färger. Passa på att spana in hennes kursutbud och tveka inte att kontakta henne ifall ni har några frågor.

Här ser ni lite exempel på en layout som Therese har gjort




Ahsoka
Min son och jag är väldigt stora Star Wars fans och jag vet inte riktigt vem av oss som hade roligast när vi var i Florida för några år sedan och ”träffade” alla. Det blev många foton och det känns ibland lite svårt att variera sig när man skall scrappa dem. Då försöker jag hitta någon ny produkt eller ett ” nytt tänk” att inspireras av. Distress Paint är väldigt roligt att jobba med, man kan göra så många olika saker och det syns så bra på svart. Här är jag riktigt nöjd med hur coola bokstäver jag lyckades få till.


Först målade jag direkt genom en stencil med 2 olika blå Distress Paint färger på det svarta cardstocket. Jag mixade ihop de 2 färgerna så att det blev en mjuk övergång från den ljusa till den mörka. Sedan stämplade jag med samma färger över några tejp remsor. Det såg väldigt kallt ut så jag duttade även dit lite vinröd färg för att bryta av lite.


Jag hade ont om stjärnor att dekorera med, så jag stansade ut några i vitt cardstock, målade dem med Lumiere färg och stämplade mönster uppepå. Bokstäverna är av chipboard, de är också målade med Lumiere färg i botten. Över den är det målat med Distress Crackle Paint och toppat med Distress Paint för att framhäva sprickorna och få en frostad effekt. En del av de övriga dekorationerna är målade med Inka Gold, Lumiere färg och Stickles Dry Fine Glitter.

På kursen Mixed Media 7, del 1 och 2,  jobbar vi mycket med metall och andra dekorationer och ändrar deras färg och karaktär. På Mixed Media 12 leker vi och skapar med Distress Paints.

2 kommentarer:

Malin/malwa sa...

Läcker layout! Och tack för att ni kom till Linköping den gångna helgen! Det är alltid så trevligt att träffa er (och att shoppa "live"...).

Scrap-Perra sa...

Alltid lika kul att komma till Linköping!!!