onsdag 13 mars 2013

En dröm i brunt och rosa

Jag älskar rosa och brunt i kombination med varandra och eftersom jag hade kvar en fin rosa blomman med gula pistiller i min dt-påse så fick den blomman sätta tonen för en oerhört vacker och romantisk sida.

Jag har lekt med gesso, brun distress stain och fyra olika mister.... Alla blommor utom den med gult i mitten är vita eller ljusgula. men har förändrats med mist och glitterlim. Det är DET jag älskar med ljusa/vita dekorationer, att man kan förändra dom till vad man behöver!!


Den här underbara blomman fick utgöra grunden till min sida. Jag har förändrat den lite genom att dra mörkrosa mist längs blombladen, det sögs ner lite läckert i blomman och gav extra dimension. Jag avslutade med glitterlim, det blir så läckert!


Lager på lager av färger, papper, dekorationer.... Kan det bli annat än skoj?!


Ibland blir det irriterande fel redan i början. Och jag tänkte visa mitt fel... Jag ville ha vit gesso i botten på det mönstrade pappret och så blir det alldeles kletigt och inte gick det att rätta till med färg och stämplar. MEN på det hela taget är sidan MKT fin, tycker jag.... Så "felet" får vara kvar och jag ville bara visa att man kan få till en bra sida även om det börjar fel


Ha en fantastisk onsdag och fortsättning på veckan. Jag hoppas att jag inspirerar dig till att ta fram färger och leka loss. Kanske vill även du göra en romantisk sida?!
/Helene - webmosterhelene

Här kommer materialet jag använt, tyvärr är det prickiga pappret slut i butiken....





Inga kommentarer: