lördag 30 mars 2013

Candy Time

Glad Påsk på er allihopa!!! :)


Hoppas ni har en härlig helg, men vänner och familj. Det är var påsken betyder för mig, plus en massa godis. :) Och det fick bli temat på min Art Journal idag.

Jag började med att rita upp några påskägg i olika storlekar, på ett akvarellpapper. Det är alltid rofyllt att sitta och rita och doodla, tycker jag. Under tiden som jag satt och färgglade det stora ägget, med FC Artist Pitt Pens Big Brush, så bestämde jag mig för att behålla de mindre äggen svart/vita. Det gör att sidan inte blir lika rörig, som om det hade varit mkt färg på alla ägg också.



Som bakgrund har jag använt en sk "Mop up page" med dyluisons mister, och några TCW masker. Så det är lite svårt att säga hur jag gjort bakgrunden... men i grunden är det vatten och mist, sen vatten genom mask, och sen har jag stämplat med mistad mask. Gick det där att förstå? :)

När jag var, i stort sett, färdig med sidan så stämplade jag med en stämpel från KasierCraft och en StazOn stämpeldyna i Teal för att skita ner sidan lite mer.



Uppepå Dylusions misterna smetade jag ut Liquitex Glass Beads genom en mask från Prima - älskar den effekten. Eftersom den gelen torkar genomskinlig så syns bakgrunden igenom, men det skapar jättemkt struktur. Så mkt att man måste sträcka fram handen och känna efter med fingrarna. :)




Inga kommentarer: