torsdag 7 februari 2013

Hjärteask till en hjärtevän



Veckan med allahjärtansdagstema fortsätter och jag tar över stafettpinnen efter Helene. Idag bjuder jag på altrat. Jag har jobbat med mönsterpapper från 7 Dots Studio, papperet är från början fullt med liv i men jag ville ändå ha mer struktur i de. Jag använde Primas chalkar och blandade flera olika färger på samma stämpel. Sen stämplade jag bara huller om buller.  :) Dessa små "strykjärn" fäster super bra på clerstamps även utan StazOn under. på ett av ställerna valde jag att embossa med ett embossingspulver som blir kladdigt när man värmer de, efter strödde jag fint glitter på. Alla papperskanter är distressade med "fotfilen" ;) och chalkade med de små strykgärnen, samma som jag stämplade med för att hålla ihop färgerna.

Bara för att jag gillar Modeling Paste lekte jag med det och en mask också. Ett tips kan vara att låta  pastan torka i sin egen takt för bästa resultat. Värmer man den med tex. embossingförnen riskerar man att tappa en del av höjden på den. Tro mig, otåliga jag har provat.

Runt harlequin mönsteret har jag målat med både Pitt penna och Neo Color II och "suddat" ut de med fingrarna.


Här ser du kanten på asken, samma mönsterpapper och samma teknik för att få mer struktur i papperet. Här syns hjärtat bra också de är utstansat med hjälp av en Tim Holtz dis i krympplast och sedan infärgat med Alcohol Ink och sedan krympt med embossingfönen. Blommorna har fått både vit Gesso och glitter på sig. I den stora blomman satt de små glaspärlor som jag knipsade bort och ersatte med en fin halvpärla från underbara Prima.


Jag älskar min Copic pennor! Magnolia, som just nu är på rea, är självklart färglagt med dessa undrebara pennor. De är rykande färska i shopen, kika in dem! Jag tipsar också om vårt Forum där de finns en speciell tråd för just Copicpennor.

Biljetter, träknappar, kakservett, Tissue wrap, ostduk, kugghjul, spets och en glödlampa gör motiven sällskap.

Nu lämnar jag staffettpinnen vidare till Mia som imorgon bloggar en Canvas tavla, kika in då!


Hjärtliga Kramar Dt-Marie