lördag 9 februari 2013

Bursting with love

Temat för veckan, här i bloggen, har varit kärlek - som ni kanske har märkt. :) Jag funderade länge på vad jag skulle hitta på, men det fick bli en tjej med ett väldigt stort hjärta överfyllt med kärlek.


Nu har ju de nya maskerna från The Crafters Workshop kommit in i butiken. Och de är alldeles underbara. :) Jag länge inspirerats av Dina Wakley och hennes sätt att jobba med siluetter, och nu när hon gjort några sådana masker för TCW var jag bara tvungen att prova. :)

Och visst blev det läckert? :) Jag börjar med att spraya lite sporadiskt genom några masker med olika färger, sen lägger jag på siluettmasken och målar med svart akrylfärg över den. Jag ser till att jag "fäster" flickan i några kanter på sidan genom att dra ut den svarta färgen hela vägen till kanten, så att hon inte svävar i luften.


Hjärtat är gjort med hjälp av en gammal privat mask, där jag först mistade över det och sen målade med röd akrylfärg runt kanterna. Självklart går det bra att klippa ut ett hjärta i ett vanligt papper och måla runt också.

Som en avslutning på hela sidan doodlade jag lite slarvigt, med vit och svart penna, runt alla konturer.  Jag tog även lite gul akrylfärg på fingret och duttade genom en mask för att få de små gula  prickarna. Dock blev de gula prickarna lite grönaktiga på några ställen där de blandade sig med den blå dylusionsmisten under det svarta.... men jag gillar det. :)