söndag 27 januari 2013

Valentine kort

Här kommer en kontrast till gårdagens kletiga inlägg. Ett väldigt enkelt Clean & Simple kort.. :) 


Det är i storlek 4*6 och går då ner i ett vanligt A6 kuvert. Även om det är ett standardkuvert, så räknas det nästan som ett "annorlunda format" i kortmakarkretsar. Konstigt va?

Den stora tagen mitt på är en sticker, liksom den lilla uppe i hörnet. Jag ritade runt kanterna för att få en liten skuggning. Eftersom mina händer inte längre trivs med att färglägga motiv så får jag ju hitta andra lösningar för att dekorera mina kort. Stickersarken som ofta kommer med de nya pappersserierna är en bra variant. De matchar bra i både färger och stil.
Pappret jag använt är från samma serie, True Love- Proposal och jag har kompletterat med klarröda rosor.
Jag hoppas ni får en underbar dag!

Inga kommentarer: