onsdag 16 januari 2013

Ljuvligt softa Glitz-papper

Hej svejs, visst var distressveckan rolig?! Nu är det vanliga veckor ett tag framöver, och jag tänkte visa en LO med ett mobilfoto på mig. Maritha skrev för några veckor sen att hon sällan hamnar på bild och det är likadant för mig.... Jag står oftast bakom kameran.... Men ibland så får tar jag nån bild med mobilen, så att det ska finnas nånting på mig oxå ;-)

Denna sida är skapad med underbara papper från Glitz, de går i rosa, grå och beiga toner. Så läckra och softa!

Jag började med att dra glitterlim över en prick-mask och lät det torka. Sedan stänkte jag ut guldfärgad mist från Heidi Swapp, skar till mina papper och ruddade till kanterna och knycklade ihop papprena och kakservetten. Jag klippte ut massor med små moln från ett av papprena och limmade fast papper, moln och en tag och stänkte sedan ut lite mer guldfärgad mist.

Canvasfjärilen fick sig en liten dusch med rosa och guldfärgad mist.... Så läckert när mönstret på fjärilen kommer fram och jag älskar hur färgen softades ut sådär läckert! Lite text, en blomma och lite bokstäver och sidan är klar ;-) Enkelt, glittrande, effektfullt!






Hoppas du har en härlig vecka! Nästa vecka är det dags för en liten art journalsida som jag är riktigt nöjd med, då jag använt en läcker men lite klurig mask.... Vi ses då!
/Helene - webmosterhelene

Material - vanlig lista eftersom jag ännu inte hunnit lära mig det nya sättet att länka....
Papper: Bazzill (cardstock), Glitz "Hello friend - Polka" (prickig/hjärtan), Glitz "Hello friend - Clouds" (moln)
Mask: Crafter's Workshop "MiniSwissDot"
Färg: Heidi Swapp "ColorShine - Gold lame" (guldmist), Heidi Swapp "ColorShine - Primrose" (rosa mist), Rangers Stickles (glitterlim)
Dekorationer: Prima "Romantique" (canvasfjäril), Prima "Lucerne - Doodle Deux" (blomma), kakservett
Privat: bokstäver, tag

2 kommentarer:

Christel sa...

Sååå fin layot, underbar i färger, stämning, komposition, ja i allt. Du är en enorm inspiration för oss amatörer!

webmosterhelene sa...

Åh tack, Christel!! Vad glad jag blir för dina fina ord!! Tack!