tisdag 8 januari 2013

Distress Markers...

Ja, som Perra förklarade igår så har DT-gänget tema vecka och det är Rangers Distress-produkter som kommer visas - i alla dess former!

Jag är först ut - med Distress Markers.


Här har jag använt flera olika stämplar från Tim Holtz och Marianne Designs för att göra bakgrunden.
Jag använder pennorna som stämpeldynor, dvs jag ritar med dem direkt på stämpeln, och stämplar sedan på papperet. Jag har använt 200 gr akvarellpapper.
Sedan sprayar jag lite vatten på pappret, så att färgerna flyter ihop, och låter det torka.

Sedan har jag fortsatt att stämpla ovanpå detta med flera stämplar.


Jag har även distressat kanterna med endast pennorna.

Jag tar här hjälp av min vattenpensel.


Här kommer ett annat exempel, där jag istället stämplat motivet med en vattenfast dyna, och sedan färglagt med pennorna och vattenpenseln.


Jag avslutar även att visa ett Magnolia motiv där jag färglagt med Distress pennorna.

Jag har tidigare gjort en steg-för-steg-beskrivning här hos Perra på hur jag gör detta.
Den kan du hitta HÄR.

Så se nu till att leka loss och testa Er fram.
Det finns SÅ mycket roligt man kan göra med dessa pennor!

Sök gärna inspiration på You Tube.
Där visar allas vår Timpan flera olika filmer med dessa!

Glöm inte kolla in i morgon igen för nästa spännande Distress-produkt.

1 kommentar:

Sara sa...

Läckert! :) Nu blev jag sugen på att köpa några sådana pennor, och en vattenpensel.....

Gillar bakgrunden på den överst tagen massor, och det blir alltid sånt underbart liv då du färglägger. :)