tisdag 27 november 2012

Juldekoration...

November lider redan mot sitt slut (jisses vad tiden går fort) och så gör då också jultemat vi haft här i bloggen under denna månad.
Jag väljer att avsluta mina julalster med en juldekoration. Kanske för granen eller hängandes i fönstret.

Stämpeln är från K-Design.

Jag har använt Glitz Joyeux Noel - Floral, skurit det i tre bitar i storleken 7x30 cm.
Sedan har jag använt en kantstans på ena långsidan, innan jag bigat hela vägen med ca 1,5 cm mellanrum.

Sen är det bara att klistra ihop alla ändarna i varandra, så att det blir en rund cirkel, och trycka ihop den så den blir platt som på bilden.
Innan jag dekorerar och limmar ihop den så ser jag till att fästa ett bomullsgarn underst, så den går att hänga upp.

Förutom Glitz har jag dekorerat enkelt med en Doily och så har jag stansat ut en scalloped cirkel med en Spellbinders Die. Ni har väl inte missat att Perra har Adventspris på Spellbinders just nu??!


Motivet är en gammal Magnolia stämpel ur privata gömman,
men den är färglagd med Distress Markers på 200 gr akvarellpapper.
Jag har använt färgerna: Vintage Photo, Tea Dye, Wild Honey, Scattered Straw och Pumice Stone.

-----------

För de som är nyfikna på färgläggning med Distress Markers så kommer jag ha en liten demo nu på lördag på Scrap-Perras Julträff.
Kom gärna förbi och kika och ställ frågor, så ska jag försöka svara och visa så gott jag kan. :0)

För Ni kommer väl på lördag?!!

Kram Åsa

1 kommentar:

Stephi sa...

å va kul..jag ska kolla