onsdag 28 november 2012

Jul, jul, jul.... Med Glitz såklart!

Men åh! Nu är november snart slut och detta är mitt sista juliga alster för i år (antar jag *s* Man vet aldrig om inspirationen för nåt mer jul kommer förstås....)

Jag blev riktigt riktigt glad då jag fick detta papper som påminner om en tomtesäck av Perra. Ibland kan såna papper som har "verkliga" motiv på vara svåra, men detta - det är sååååååå fint och passar verkligen perfekt till julfotografierna!

Jag har knöglat till papperskanterna på bakgrundspappret och sedan filat med Primas fotfil, för att få ett lite mer distressat utseende. Det randiga mönsterpappret fick sig en omgång med filen den med, på kanterna samt att jag färgade in kanterna med brun chalk. Kakservetterna är i två storlekar och jag knöglade ihop dom oxå och färgade in smått med chalken. Ja, allt fick chalk på sig - blomma, tags, band, rubrikruta osv. Tycker att det blir fint med chalkade kanter på jullayouter!!


Jag har blandat två tillverkare, mönsterpapper från Glitz och rutan med ordet julafton på kommer från Maja Design. Den rutan fick bli en del av rubriken, den lilla vimpeln med den franska texten på är utklippt från Glitz tillverkarremsa - ni vet den man skär bort då man skapar :)


Två tas med fina bandrosetter.... För att busa till det har jag ritat ojämna streck runt alla papper.


Majas bokstavspapper innehåller fina siffror, perfekt för sidan!!!


Material:
Papper: Glitz "Joyex Nöel - Banner" (säckvävspapper), Glitz "Joyex Nöel - Stripe" (randigt papper), Maja Design "Julen är här - Klippark" (ordet julafton), Maja Design "Julen är här - Klippark bokstäver" (siffror)
Dekorationer: KaiserCraft "Paper blooms" (blomma), kakservetter (15 cm, 20 cm), band, tags*
Färg: Prima Ingvild Bolme fluid chalk "Dark rust"

*privat

Inga kommentarer: