torsdag 1 november 2012

Befriande skapende! :)


I min bok från Canson leker jag hejdlöst. Här råder bara en regel, det ska vara kul!
Ofta använder jag mina spillpapper i denna bok. Mia KL hade gjort en så söt gran på en målarduk så jag blev sugen att prova.

Jag började med att grunda min sida med ett medium för att "stänga" porerna i pappret så att de blir änklare att jobba med Jag använde "Matte Medium Gel". Ett litet tips om du är lika otålig som jag på att vänta på att de ska torka är att värma lite försiktigt med Embossingfönen. ;)

När jag nu hade en bra yta att jobba med börjar de roliga!
Jag använde mig av masker/stensiler, acrylfärger, kritor, vatten, pennor, Pitt Big Brush, stämplar, glädje och massor av gesso.



Här en närbild. Jag funderar på att lägga till några ord på den men vi får se...
Lycka till med ditt skapande! Kram Marie

Inga kommentarer: