lördag 6 oktober 2012

Härliga Heidi Swapp Color Shine

Jag är inte så mycket för glitter, brukar jag säga. Tycker det ser mjäkigt ut på det jag skapar. Men när jag såg några videos från CHA-mässan i somras så fastnade jag för några med Heidi Swap. Hon lanserade då en mist med mycket färg och glitter. Det såg lovande ut och i smyg blev jag lite sugen. För jag gillar ju som sagt inte glitter.

När jag såg via Scrap-Perra på facebook, att de fått in dessa mister blev jag glad och så sugen att pröva. När jag så besökte Scrap-Perra i helgen följde tre av färgerna med mig hem. Här skulle testas.

Jag plockade fram mitt mixed media block och mistade med Heidi Swap Color Shine - Mustard. Dessa mister har en liten kula i sig, så flaskan ska skakas innan man mistar. Färgen blandar sig då med glittret. Här blev det fyra sprut tätt på varandra. Jag torkade sidan med fönen.

Sedan tog jag tre tag med Heidi Swapp Color Shine - Tropicana Teal. Och det fick återigen torka.

Jag lade sedan på min nya Chevron mask från Crafters workshop och hade på Distress ink - Black soot på valda ställen. För att få färgen precis där jag ville ha den tog jag bara dynorna till ink blending toolen och duttade med färgen.

Jag flyttade runt masken något, lite hit och dit för att få till pilarna som jag ville ha det.

Avslutningsvis distressade jag kanterna med Black soot igen och hade dit lite Rub-ons för dekoration. Det är lite svårt att få fram glittret på ett foto, men det kan anas. Det är inte så glittrigt egentligen men det ger en härlig metallic effekt som jag gärna prövar igen.

Så jag som inte gillar glitter måste erkänna att jag gillar de här. Kanske är det så att de jag testat förut inte har varit så färgrika som jag vill ha dem? Så jag testar lite här:

Jag rotade bland mina gamla mister och hittade en gul (Sun Sisters - från Tattered Angels), den kunde kanske jämföras med Heidi Swapp Color Shine - Mustard och Dylusions Pure Sunshine. Färgerna kanske inte är helt jämförbara men, jag ville testa. På bilden ovan så har jag mistat på ett akvarellpapper och låtit de torka utan fön. Tattered angels misten är sprutad med sex sprut och de övriga färgerna bara två gånger. Det ger en fingervisning om hur mycket färg det är. Med detta är det inte sagt att Tattered Angels inte är bra. Det finns säkert många tillfällen då denna mist är att föredra.


1 kommentar:

Hegu sa...

Vilket inspirerande inlägg! Blir sugen att testa dessa nya färger...