tisdag 30 oktober 2012

Härliga distresser...

Mina härliga DT-kollegor är fantastiskt duktiga på att visa olika klet och kladd tekniker här under veckorna.
Eftersom det är mestadels layouter eller Mixed Media så tänkte jag fokusera på samma tekniker men på kort istället. För det går ju precis lika bra, eller hur?!


Här kommer några enkla steg-för-steg bilder:

Först maskerar jag det område jag inte vill ska få färg på sig. Här använder jag Post It lappar.

Sedan stämplar och embossar (clear pulver) jag med några blom-stämplar i det omaskerade området.

Sedan väljer jag ut de Distress Dynor jag vill ha och färgar in ytan med hjälp av mitt Ink blending Tool.


Sedan är det bara att stämpla på med lite olika stämplar.
Här har jag också lekt loss och doodlat lite runt kanterna.

Det färdiga resultatet:

Alla stämplar är från Tim Holtz.

Så glöm nu inte att kladda och leka med korten också.

Pyssla lugnt!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Men visst är det lika bra! Det här blev mycket snyggt.

Ulrika sa...

Ett JÄTTESNYGGT kort!! Tack för tipset om att embossa med clear-pulver för den där effekten!!