fredag 7 september 2012

Romantisk layout

och jag lovar, jag har lekt med stenciler!!! Denna gång har jag tagit kort under tiden så ni kan se hur jag har använt dem.

Så här ser den färdiga layouten ut. Det är Perra med vår dotter uppklädda när vi var på bröllop i somras (dessutom på vår egen bröllopsdag...). Mönstrade papper kommer från Primas Tea-Thyme. Det blommiga heter Chalis och det gråa heter Marcella och det vita på det är en stencil från Prima vilket du kommer se nedan. 
Nu blir det mycket bilder men det är för att ni ska se att jag har använt stencilerna. För att skapa lite djup på layouten har jag använt stencilen Swiss Dot från Crafters workshop och med en rosa chalk från Primat skapat lite cirklar. Jag har även använt en stencil från Dylusions, Letter Jumble, och med svart Distress ink pad kladdad lite här och där på layouten.

Här är det gråa pappret Marcell som har fått lite liv genom att jag har använt Prima stencilen Pattern och duttat på vit gesso. Orsaken till att det finns lite tomma hörn är för att jag har överlappat masken för att få ett större mönster men orkade inte göra hörnen så de har jag täckt med annat :) Se till att tvätta bort gesson snabbt innan det torkar och låt det torka emellan innan du fortsätter mönstret, annars riskerar du att bara kladda till det.
Sedan har jag rivit kanterna på pappret och sen använt fotfilen runt kanterna. Det syns här nedan att jag även har färgat in kanterna med Primas chalks. Och för att skapa ännu mera djup har jag stämplat med lite olika stämplar här och där.
Den färdiga layouten igen då! Man ser lite av de rosa prickarna, inte lika mycket av de svarta bokstäverna men lite grann, och lite av den vita gesson bakom fotot.
Nya vita blommor från Prima, de kommer snart upp i webshoppen. De har lite glitter på kronbladen (som ser rosa ut här med blixten).
Massor av prima blommor i olika lager. Blomrankan har jag delat upp i två delar, de vita blommorna är samma nya vita som ovan. Längst ner ser man även att jag har klippt ut blommor som fanns på kanten av pappret Marcella.
Ena hörnet, nya charms från Fabscrap har kommit till butiken, vi ska se om vi kan få bilder på dem och upp i webshoppen på något sätt.
Lite mer av prima dekorationer, nyckeln  (finns i två olika varianter) är en och domino-brickan en annan.
Ser ni de stora brun/beiga blommor? De är handgjorda av mig med hjälp av kaffefilter!! Kattiz visade mig förra helgen och jag gjorde några olika och tyckte att de passade på denna layouten. Tack Kattiz för lektionen!!! Det svarta snöret finns hos oss oxå!!!
Så stenciler och masker kan även användas på romantiska layouter, eller vad tycker du??
Då Kattiz kommer att blogga varannan vecka, likaså Marie så blir mig ni kommer att träffa här på fredagar framöver!!!

1 kommentar:

elsamaja sa...

Åhh så fin!
Fotot och hela LOn utstrålar verkligen kärlek och ömsinthet.

Kram