onsdag 5 september 2012

Donna Downeys underbara mask!

Vilken härlig vecka det är! En vecka fylld av masker i bloggen av det härliga designteamet, visst är det läckert?! Idag är det min tur och det har kanske inte undgått dig att jag älskar att använda masker? Jag använder både stora (12x12 tum) och små (6x6 tum) i en salig blandning. Idag tänkte jag dock visa en av de nya underbara maskerna från Donna Downey, just denna är 12x12 tum men den finns även i den mindre storleken. Jag älskar prickarna i olika storlekar!


Jag börjar med att lägga mitt cardstock i min egengjorda spraylåda (med ett teflonpapper som skydd i botten, ett sånt man har då man bakar). Sedan sprayar jag diagonalt från den övre kanten till vänster och ner mot höger nederkant.


När man mistar och använder masker så samlas det MASSOR med färg ovanpå masken och för att inte färgen ska gå till spillo så lyfter jag försiktigt upp masken....


....och får detta mönster....


...och innan jag rengör masken så vänder jag på den och "stämplar" försiktigt med färgen nedåt så jag får det negativa trycket på pappret. Visst blev det läckert?!


Sedan fortsätter jag med min sida, skär till papper och limmar fast dom på sidan. Stänker ut svart mist, stämplar lite och skriver text. Jag tycker om hur det mistade mönstret i bakgrunden går diagonalt över sidan och ger en dynamiskt och härlig sida.


Närbild på alla lager av färg...


Lite konfetti har jag gjort av spillpapper, som blev över då jag skar till mönsterpapprena :) Allt går att använda!




Ha det gott, så ses vi om en vecka igen! Nästa onsdag så tänkte jag visa en härlig canvas och en - förhoppningsvis - inspirerande tutorial!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Echo Park Paper "Everyday Eclectic - Chevron woodgrain" (rosa), Echo Park Paper "Everyday Eclectic - Hexagons" (grön/hexagoner)
Bokstäver: American Crafts Thickers "Fern"**
Mask: Donna Downey "Random dots" (12x12 mask)**
Färg: Rangers Dylusions "Fresh lime" (grön mist), Rangers Dylusions "Black Marble" (svart mist), StazOn "Jet black" (svart stämpelfärg)
Dekorationer: Echo Park Paper "Everyday Eclectic - Element stickers" (stickers), Prima "Essential Petals - Sunshine" (platt blomma), Prima "Perle Bebe - Sun Kiss" (blomma med pistill), Prima SIIC (bling), tårtpapper 10 cm,  tags*
Stämpel*

*privat
**kommer snart i webshoppen

1 kommentar:

Camilla sa...

Å så härligt Helene! Det blev riktigt läckert.