torsdag 9 augusti 2012

Skolavslutning...

sonen såg fram emot att få ha skolavslutning och få ett lååångt sommarlov och jag kunde ju så klart inte låta bli att fota och dokumentera det.

Det är ju svårt att hitta papper som passar till en kille men blev så glad när jag såg de härliga papprerna från Kaiserkrafts Check In som har massor av fina papper.  Jag har använt ett flertal papper, i botten finns Luggage och ovanpå det finns Delayed. Fotot har fått en fotomatta från Destination och även journalingrutan är därifrån.
Jag har med hjälp av en Dylusion mask gjort lite mönster av vit gesso för att få lite struktur.
Bokstäverna kommer från ett Prima ark med bokstäver, bandet som är klippt som vimplar är också Prima. Och ni ser lite stänk av mist från Tattered Angels lite här och där. Jag har använt Dark Demin.
Siffrorna under titeln är skrivna med Cosmo Cricket. Den vita signo pennan har fått jobba runt hela layouten. Runt fotorna i övre hörnet har en svart signo penna fått jobba på samma sätt. I övrigt har jag även använt Primas Distressing tool - dvs fotfilen.
Jag valde att inte överdekorera layouten utan låta fotona tala för sig själv.

Serien Check In passar sig utmärkt till layouter eller minialbum med res-tema men även till andra typer av layouter som du kan se här.

Inga kommentarer: