onsdag 1 augusti 2012

Jag älskar distressdynorna!!!

Jag älskar verkligen distress inkdynorna! De är så fantastiska att jobba med, ett enkelt sätt att få färg på sina alster oavsett om det är hela bakgrunder eller små bitar som tags eller annat. Man har bättre kontroll på VAR färgen hamnar, vilket många gånger känns himla underbart istället för att få "stänk" överallt i hela rummet ;-)

Här har jag rotat fram ett gammalt mistables-papper från Pink Paislee, jag älskar dessa papper och har hållt på det här länge nu.... Men nu var det dags, kände att det var dags att använda det :) Du ser väl vilka underbara blommor det är som kommer fram där jag lagt färgen?

För att få det här mönstret som är helvitt på pappret har jag helt enkelt lagt en stor 12x12-mask på pappret, gnuggade de tre färgerna som ingår i sommarkollektionen av distress inks och när jag sen lyfte bort masken blev det liksom mönster på mönster på mönster. Med det menar jag att Pink Paislee gjorde resistblommorna på ett rutigt papper och när jag la masken ovanpå och gnuggade ut färgen blev det blommor och rutat mönster i mitt maskade mönster. Så fantastiskt läckert, enligt mig i alla fall.

De stora vita blommorna och resistfjärilen har oxå fått sig en omgång av distress ink. Blommorna med blå färg, fjärilen blev blå och grön.


Här ser man hur den blå och den rosa inken tonat ihop sig och blivit till en snygg lila övergång mellan de två färgerna.


Urläckert mönster!


Scrappa lugnt! Och jag hoppas du blir intresserad av att leka med distressdynor!!
/Helene - webmosterhelene (som när detta inlägg publiceras är på Astrid Lindgrens Värld på minisemester med barnen)

Material:
Papper: Pink Paislee "Mistables" (bakgrundspapper)
Bokstäver: American Crafts Thickers (stora), LilyBee Design (små)
Färg: Rangers Distress Ink "Summer 2012"
Dekorationer: KaiserCraft "Coconut" (vita stora blommor), minirosor, doily (tårtpapper), Prima SIIC (bling), Prima "Resistant Canvas" (fjäril)

Inga kommentarer: