lördag 25 augusti 2012

Donna Downey album sida 2

Jag gillade verkligen Donna Downey albumet, så vi tar en sida till och visar. Jag har funderat lite på att jag ofta använder en shablonpenseln när jag har färg och mask. Kanske är det så att alla inte har en sådan och kanske finns det något annat som fungerar lika bra?

 Jag har sett lite videos där man använt en Ink Blending tool, du vet den där som man kan ha stämpelfärger och med en skumgummi-dutt färga papperet. 
Man tar träverktyget och sätter på en ren skummgummidyna. Tar och häller en liten klick med färg på ett papper eller någon form av palett. Så duttar man skummgummit där i och duttar av lite vid sidan av för att inte få för mycket. Sedan jobbar man in färgen över masken, eller färgar det område man vill ha. Du ser bra i videon här nedan hur jag gör. Det du bör tänka på är att inte ha för mycket färg på dutten och att skölja av dutten när du är klar. Då kan du använda den många gånger till sedan. Torkar färgen går det inte så bra sedan. 





Så här gjorde jag sidan:



För dagens projekt har jag använt mig av:

Mists: Jag blandade svart färg med vatten för att få den vattenfast.
Akrylfärger: Spa blueBlack
Medium: Liquitex, Matt gel medium
Rub-Ons: Kaiser craft - Inner self bordersdoilies
Masker:
 Prima Poppies - Blomranka 12x12 och Större blommor 6x6. She-art doily maskArt is.
Papper: Bazzil, KraftAntique-scriptPink Paislee - She art - truth (men 6x6)

Kanske ses vi nästa helg på Scrap-Perras pysselträff?

Trevlig helg!
/Camilla

3 kommentarer:

Mia KL sa...

Jättesnyggt!!!!

Katarina sa...

Snyggt! //katarina

Camilla sa...

Tack! Roligt att ni gillar den. Albumet är roligare än jag föreställt mig. Och då hade jag höga förväntningar på den redan innan.