söndag 5 augusti 2012

4 x stafflikort..

Jag har sett många stafflikort i olika varianter och jag tycker de är så fina. När det nu i somras var dags för bröllop så ville jag göra något speciellt. Det var inte så lite pilligt att få ihop detta kortet, med 4 stafflier(?) för varför bara göra ett? Det är ju så vanligt.. ;)  Nu blev det ett kort som ser lite ut som en tårta, om man har lite fantasi.. Och det har ni väl? Hjälp mig här nu.. ;)


Jag vek fyra små stafflikort som jag sedan klistrade fast på ett 15*15 cm dubbelvikt cardstock. Som ett vanligt kort alltså.. Pappret jag använde heter Astaire (och finns på rean!) 
På varje liten staffli-del valde jag en dekoration och på alla bitar som håller kortet på plats, när det står upp, har jag skrivit små ord som jag tyckte passade bra in till ett bröllop, på en bit Washitape.  På den första står det "Kärlek" och är dekorerad med en metallfjäril. (tyvärr slut i shopen).


 Nästa sida är "Lycka". En lite skev blomma från Prima får symbolisera detta och i mitten sitter en stor fasetterad bling från Glitz.


 Den tredje sidan är "Vänskap". K står för Kenneth och H för Hanna. Bokstäverna är foamthickers och jag har målat prickar på dem med en vit penna.


 Sista ordet blev "Ömhet". Sidan blev dekorerad med en bit doilie och två trähjärtan i knappform.


Det var roligt att göra ett sånt här kort. Det kanske blir något en annan gång igen. Vi får väl se.. :)
Tack för att ni tittade in.

Inga kommentarer: