onsdag 25 juli 2012

Romantiska papper för pojkar?!

Självklart! Jag ser inga begränsningar med papper och om man har pojkar eller flickor, det är givetvis lite lättare att scrappa med romantiska papper om man har en dotter kan jag tro. Men eftersom jag bara har söner får jag jobba med papprena ändå :)

De långa remsorna är kontrasterande nederkanter på två mönsterpapper, på baksidan står märket på papprena. Detta gör att det ser ut som om man har fler mönsterpapper än man har, coolt eller hur?!


Här ser du lite mist på kanten av pappret, jag har skruvat upp flaskan och hållt röret till själva pumpen mot pappret. När jag fick tillräckligt mycket färg på kanten så blåste jag försiktig på vätskan för att få den att rinna neråt. När färgen torkat så monterade jag på fotona på mönsterpappret.


Lite distress ink på en vit blomma gör det hela enkelt effektfullt!


Ha en härlig onsdag, så ses vi nästa vecka igen!
/Helene - webmosterhelene

Material: 
Papper: KaiserCraft "The lakehouse - Relax" (randig/rosor), KaiserCraft "The lakehouse - Serenity" (text)
Bokstäver: LilyBee Design
Dekorationer: Prima SIIC (bling), KaiserCraft - Coconut (stor blomma), minirosor
Färg: Dylusions - Black Marbel (svart mist), Rangers Distress Ink (sommarkollektionen 2012, den rosa färgen), Prima Ingvild Bolme (svart fluid chalk)

Inga kommentarer: