söndag 3 juni 2012

Små Gäster här i bloggen..

Eftersom jag har spenderat veckan i Turkiet så kommer här två layouter som mina barn har gjort som inspiration istället.. :)  

Den första är en layout på Christian, (8 år) som han då gjort själv, med sina egna papper.. Glad är han för barnen har fått en skärmaskin att använda.Vi köpte en av Martha Stewert och den funkar jättebra. (Den finns inte i webshoppen, vad jag kan se, men den finns att få tag på i butiken.) Tidigare har vi bara haft en skalpell och jag har fått hjälpa dem att skära papper. Nu kan de själva! 
Han har använt papper och stickers ur BoBunny-serien "On the go".. En cirkel i wellpapp, en bit av THoltz filmrulle och en liten enkel blomma. Mer behöver det ju inte vara!   


Bianca (6 år) har åxå egna papper som hon gärna använder. Hon väljer helt klart mer pastellfärgade papper.. :) Här har hon använt stickers och papper ur Bo Bunnys serie Country Garden. En bit punchinella har hon klippt till lite ojämt för att få lite liv i den. Tre fina band länkar ihop bilden med titeln. (Punchinella finns i butiken, i många färger, även om de inte syns i webbutiken.. )


Som ni kanske ser så har jag pratat ganska mycket med mina barn om kompsition, balansering och upplägg i en layout. Och det är skönt att se att de under dessa tre åren de har scrappat, har lyssnat och tagit till sig en del av det vi pratat om, så de kan göra såhär fint istortsätt på egen hand... 

Jag hoppas att mina barn har inspirerat er lite och att ni haft en härlig helg! 

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Underbart att få se dina barns layouter, och jag är grymt imponerad! Vad pedagogisk du har varit och lärt dem grunderna!! De är helt enkelt jättesnygga!

Stephi sa...

ojoj vilka LOs. Inte tror man att barn har gjort dem. 15 guldstjärnor till dem för så snygga Dt alster!

Marita Johansson sa...

Så snygga Lo:ns.
De kommer att bli ena riktiga proffs skrappare