onsdag 23 maj 2012

En enkel sida....

Oj, vad veckorna går fort. Det är redan onsdag igen! Äntligen har värmen börjat komma hit till Stockholm, det är så fantastiskt väder!! Och snart är sommaren här, jag hoppas såklart på många fantastiska fototillfällen!!!

Idag har jag en enkel layout att visa. Jag tycker om att göra enkla sidor ibland, enkla men ändå med lite pyssel bakom. För när man jobbar med färgprodukter så är ju torktiden den trista, men nödvändiga biten.

Jag utgick från ett sött papper från My Minds Eye och byggde upp lager på lager med svart gesso, en tag, tre mönstrade papper och en kakservett. Ljuvligt enkelt helt enkelt :)


Svart gesso är sååå läckert! Nu var det ett tag sen jag jobbade med den, men älskar den massor!


Söta Primablommor med en miniros i mitten... Även där lager på lager!
 

Ha en underbar dag, så ska jag nästa vecka visa ett riktigt roligt projekt jag jobbat med :) Lova att kika in då igen!!

/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: My Minds Eye "FYH - Be Amazing - Be the best" (bakgrund), My Minds Eye "FYH - Be Amazing - Geo star" (turkos honeycomb/stjärnor), Bazzill "Antique paper - Dictionary" (grått "ordbokspapper")
Bokstäver: Lily Bee
Färg: Studio (svart gesso), Tattered Angels Glimmer Glam "That jazz" (turkos färg), Rangers Distress Stain "Mustard seed" (gul färg)
Dekorationer: Prima "Sun kiss" (blommor), minirosor, kakservett (10 cm), tag*
Mask: The Crafter's Workshop "Zinnia"

*privat

Inga kommentarer: