lördag 19 maj 2012

Dop-present

Idag är det dop. Min minsta systerson Alfred ska döpas. Till detta behövs ju självklart en present. Och varför inte göra en själv? Det fick bli en canavas med många lager.
 Till den här tavlan har jag använt mycket akrylfärger, mists, masker och modelingpaste. Modelingpasten färgade jag med en liten dutt Tropical Blue, och fick då liknande nyans som Spa blue, som är färgen jag använt i övrigt, tillsammans med vit. Blommorna är vita pappersblommor som jag färgade med Sliver Morning. Jag var lite skeptisk till den färgen men  den är roligare än jag trodde. Mer lättflytande än de andra färgerna från Crafter´s Acrylic. De mörkare blå färgklickarna som rinner är Tropical blue som blandats med vatten, sedan har jag duttat lite här och där och ställt upp tavlan och låtit det rinna ett tag.


Jag gillar verkligen masker. I början på året förstod jag inte riktigt vad jag skulle ha dem till men nu älskar jag dem och vill bara ha mer. Här ser ni maskerna Peek-a-boo,  She-art och Dimond of a border. Även idag har jag använt mina favorit pennor från Faber Castell. Färgade in några stämplar med blåa toner och så har jag även skuggat lite här och där i modelingpasten och på bokstäverna. Om man har dem ovan på Mod Podge så går det att smeta ut dem ett tag efter att man ritat. Sedan när de torkat sitter de där.

 

Produkter jag använt:
Färger: Tropical Blue, Spa Blue, Silver Morning, White.
Medium: Modelingpaste, Mod Podge
Mists: Tattered Angels - Midnight Blue.
Masker: Dimond of a border, Peek-a-boo,  She art.
Pennor: Faber castell, Phtalo blue, Light cobalt turqoise, svarta smala.
Dekorationer: Bokstäver i trä, Rub-ons Bo-Bunny
Stämplar: text stämplar, artful flight, bland annat.

/Camilla

Inga kommentarer: