söndag 1 april 2012

Titta en Mask!

Vi gick på skogspromenad, för vi hade inget att göra en dag. Strosade runt där i solskenet och tittade på maskar, spindlar, fina stenar och roliga grenar.  Det var en mysig dag med alla barnen och jag lät barnen titta på allt och jag fotograferade hur mycket som helst.  Det enda som saknades var fikakorgen, den hade behövts för det tog lååång tid att gå ett varv på elljusspåret den dagen.. :)

Jag har sagt det förut - jag gillar att använda mönsterpapper som grund istället för cardstock. De ger ju i sig en färdigdekorerad layout. Här har jag använt flera papper ur BoBunnys nya serie Country Garden, som är så vårig i färgerna. Till bakgrund har jag använt Stripe och de papper som sticker fram bakom fotot och den orangea fotomattan, heter Dot

Ovanpå och brevid fotot har jag satt en svirlbård från stickersarket, och där under är det en bit av det fina nätbanden, här i ljusgrå

Tre olika alfabet har jag använt. Det översta är från Autentique papers. Det stora är ett Chipboardalfabet från Thickers. (Och ja, mitt K ser lite konstigt ut, men de var slut, så jag fick modifiera ett R.. ) Det som är underst är lite läckert eftersom det är med transparent bakgrund, så det är bara själva bokstaven som syns. 

De små fyrkanterna i övre hörnet har jag klippt ur ifrån journalingarket, liksom jag gjorde med den stora fjärilen med tillhörande cirkel. 
Fjärilen har fått ett par olika fält med stickles. De som var rosa fick ett lager med Crystal stickles och de blå fälten fick ett lager Stardust. Fjärilens kropp täckte jag med 3D-lack.  

Våren är här för att stanna, en månad eller två, innan sommaren tar vid. Ut och njut av solen! 



Inga kommentarer: