onsdag 25 april 2012

Teresa Collins vackra serie....

Nu är vi tillbaka till en lite vitare, enklare sida :) Jag fick en paper pad i storlek 6x6 att jobba med, denna serie av Teresa Collins går även denna i blått och gult - som så många andra serier just nu. Men jag som har söner tycker det är perfekt! Bra färgkombo för pojkar (och flickor), för studenten eller bara-för-att-sidor.

Jag började med att mista bakgrunden med en 12x12 mask och blå chalkboardmist. Jag stänkte sedan ut blå glimmer glaze och lät det hela torka. Jag lät ett 6x6-papper vara i orginalstorlek och distressade bara kanterna lite. Det gula pappret skar jag ner och distressade sedan de kanterna också. Stansade ut stjärnor och hade på grå fluid chalk på kanterna. Ingvild Bolmes läckra förpackningar med chalken är så bra, lätta att hålla i och så är färgerna superfina!

Jag har i övrigt använt ett diecutsark med fotohörn, labels och titel samt rökfärgade blingstenar och silvervita stjärnnålar. Enkelt och snabbt, det enda som fördröjde det hela lite var ju torktiden av färgerna ;-)


Lager på lager av färg, papper, diecuts. Ser du vad fina färgerna är.... Mmmm!


För att hålla nålarna på plats har jag satt en liten gluedot under varje stjärna (dvs en färdig liten limklutt).


Tänk, snart är det maj!! Underbart, eller hur?!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Teresa Collins **
Färg: TA Chalkboard Mist "Cornflower", TA Glimmer glaze "Northern light", Prima - Ingvild Bolme Fluid Chalk "Tin can"
Dekorationer: Teresa Collins (diecutsark, bokstäver)**, Inkido (nålar), Prima SIIC (bling)**
Mask: The Crafter's Workshop "Zinnia"
Stans*

*privat
**ej i webshop än, men går säkert att maila

3 kommentarer:

Camilla - Bitz n picez sa...

Så snygg den där masken blev. Ja det övriga med men jag tror inte att jag sett den masken användas förut. Gillar den.

Emelie Pysslar sa...

Du har sån talang alltså! :D

Ziro sa...

Vilken härlig layout! Jag gillar mistningen, stjärnorna och färgerna!