fredag 27 april 2012

Playful

Jag har ändrat mig.... Jag ska visa hur det blev med Heidi Swapps Color Magic papper och Dylusion mist..   Som ni kanske vet så är Tattered Angels Glimmer mist mycket mera vattning och färgen mera "rinner" ut, medan Dylusion (tillsammans med Color Wash och Maya Mist) är mera pigment och kan som här få prickar.


Jag började med att mista med turkos Dylusion, och för att blanda lite färg tog jag också lite blå (London blue) och sprayade på.  Man ska vara lite försiktig med att få för mycket färg, då det faktisk kan blöda färg över på det förembossade området.  Jag blev inte nöjd som ni ser med färgerna och prickarna.  Den gula färgen som är ljusare dock syns inte samma problem. Här har jag mistat med Smooch Spritz - Gold Glow. Det är ganska mycket pigment i Spritzen också, men så länge den är ganska ljus blir det inget problem.  Konklusion, använd Glimmer mist om du vill mista Color magic papper.  Den blåa bannern tvärs över är färgat med Broken China Distress stains.



Material:
Mönstrade papper: Heidi Swapp - Color Magic - Collection Kit, Lily bee - Buttercup - Puddles, Lily bee - Butercup - Flower Pot, Lily bee - Buttercup - Robins Egg, Pink Paislee - (MIST) A BLES - Paper pack
Dekorationer:Heidi Swapp - Color Magic -Banner Delights, Lily bee - Buttercup - Mixed Cardstock Sticker, Doilies/Tårtdekorationer, Sassafrass - Entwined Blooms- TurkosMME - FYH - Be Amazing - 12x12 Chipboard, Prima - Lucerne - Meadow Lark,
Färg: Ranger - Dylusions - Ink Sprays - Vibrant Turquoise, Ranger - Dylusions - Ink Sprays - London Blue, Smooch Spritz - Gold Glow, Ranger-Distress Stain-Broken China

4 kommentarer:

Sophie sa...

Fast jag tycker den blev riktigt fin ändå!

Camilla - Bitz n picez sa...

Har ett liknande papper hemma men har inte vågat använda det än. Tycker ditt blev fint.

pysselpetra sa...

fantastiskt fin ♥

Lilla07an sa...

Jaa du Christin. Du å jag ser inte samma problem, hör jag. Ju mer färg desto roligare och det gör väl inget om det blir prickigt. Jag tycker din layout blev superfin. Prickarna gav liv till alltihop.