fredag 6 april 2012

Min första canvas

Lovade för några veckor sedan att jag skulle försöka mig på en canvas och i den här veckans slöhet med feber och halsfluss har jag konstigt nog hoppat på det.

Här är slutresultatet


Jag började med att måla hela canvasen med gesso, limmade pappren fast med gesso också och drog över med en svamp på kanterna av pappren. Provade en röd Ingvild Bolme chalk för att få en röd ton som passade pappren. LIte gul akryfärg på kanterna av pappren ovan på gesson tog jag för att få lite färg, det samma gula färg har jag använt på kanterna av canvasen.   Blå akrylfärg har jag använt på bokstavsmasken. Tips - var lite mera försiktig när du anvder akrylfärg med masker - inte ha så mycket åt gången för att det inte ska hamna under masken, och kom i håg att tvätta masken snabbt annars kan det fastna ganska hårt på masken. .  Det röda hjärtat är först mistat med röd mist, så lite röd chalk innan genomskinligt Glimmer glam



Material:
Papper:Pink Paislee - She Art - Truth, Pink Paislee - She Art - Courage, Paislee - She Art - Soar, Pink Paislee - She Art - Leap
Dekorationer: Doilies/Tårtdekorationer, Pink Paislee - Spring Jubilee - Chipboard Stickers, October Afternoon, -Mini Market - Black & Cream
Färg: Gesso, akrylfärg (blå och gul), Tattered Angels- Glimmer Glam - Chandelier,  Tattered Angels-Glimmer Mist- Red-Nosed Reindeer, Röd Ingvild Bolme chalk (finns bara i andra färger i webshopen)
Mask: Crafters Workshop - 6x6 Template - Cursive Alphabet, Crafters Workshop .chevron (privat)

Inga kommentarer: