torsdag 1 mars 2012

Skapat lite under semestern...

Vi fick ju en leverans med några av MMEs papper precis innan vi åkte iväg så jag valde att ta med några av papprerna och ett foto och rafsade åt mig lite dekorationer så att jag skulle kunna göra en LO. Jag tänkte att om jag får tid så får jag tid, annars hade jag några kort på lut...

Men jag fick lite tid en kväll att skapa och här kommer resultatet. 3 olika mönstrade papper från MMEs Follow Your Heart - Be Amazing (Be Stripe, Geo Star och den tredje saknas i webshoppen ser jag...). Det finns även ett 12x12 overlay papper som har 6 olika mönster som passar perfekt till fotostorlek så en av dem ligger över fotot.

Jag valde ut 3 distress stain som matchade färgerna på papprerna och gjorde lite splasch med dem. En TH-stämpel i form av stjärna fick också lite distress stain på sig. Med hjälp av en toarulle har jag "stämplat" ut lite vit gesso. Utklippta doilies från ett av de mönstrade pappret fick skapa en banner med hjälp av Bakers Twine.

En Kort & Godt ram, lite knappar och några Prima pearls.
Ännu mer splasch, gesso och lite knappar och en doilie.
Prima blommor som matchade i färg och under dem ser ni lite av en ofärgad tejp (Cotton Tape) som jag har målat med distress stain i matchande färger. Titeln är skriven med Prima bokstäver. Några hårda blommor från Prima finns också med på LOn.
Pom pomband från Prima, likaså trassel. En TH-charm som sitter fast i lite ost-duk. Samuel är skrivet med Prima bokstäver på samma bit tejp som är färgat med distress stain. De små svarta bokstäverna är Kaiserkrafts mini mini, den svarta finns ännu inte i webshoppen.
Nu väntar vi på leverans från USA som kommer torsdag eller fredag och sen åker vi till Karlstad. Hoppas att vi syns där för det finns massor i butiken som inte har då hunnit upp i webshoppen.

Inga kommentarer: