torsdag 8 mars 2012

Altrat påskägg...

ledsen för sent inlägg men egentligen är det Maries tur men då hon är sjuk så skulle jag hoppa in och jag har åkt på en dunderförkylning så den här blev inte klar förrän nyss... hade eg tänkt strunta i att blogga men var samtidigt så less på att bara ligga i soffan så jag tog det lite pö om pö....

Nåja, ett påskägg i botten som jag först målade med ett lager vit gesso. Och sedan har jag målat med crackle paint - genomskinlig och låtit det krackelera ordentlig.

Sen uppepå har jag dekorerat först i botten lite nätband i beige färg, tagit lite rosenknoppar och cherryblooms samt rosor och dekorerat det. Satte fast dem med gluedots denna gång. Banderollen kommer från Pion Designs Från Mitt Hjärta II - Tags ark och bokstäverna är från Kaiserkraft. Bakom banderollen finns även lite ostduk som blev pricken över i!
Närbild...
Brun spets på sidan som är från Inkido - tyvärr slut just nu.
Och bakifrån...
Blev inspirerad från den senaste Inzpira-tidningen där de hade dekorerat ett par ägg.

Har ni sett att vinnaren i Februari-tävlingen är presenterad? Och ni missar väl inte att delta i Mars månadstävling.

Och det finns fortfarande platser kvar till dels vår 2 år kalas och även till Scrapbooking med hjärta i maj!! Hoppas att vi syns där.

Inga kommentarer: