torsdag 2 februari 2012

Vikarierar för Marie idag...

så ni får stå ut med mig istället.

För ett tag sedan lekte jag med dessa foton, utgick från dem och valde sedan papper i butiken och för att matcha vattnet så valde jag Authentique Papers Journey. Bakgrunden ett av de mönstrade papprerna och sedan en ruta som täcker nästan hela sidan. Har rivit upp lite och tagit en bit av tårtpapper som får titta fram, lite blommor, rosor och så jag har använt lite öljetter (som vi har i butiken) och sytt lite med bakers twine. Metall dekos från Tim Holtz och för att matcha färgerna på pappret så har jag färgat in den med Inka Gold som går i lite metallisk stil. Finns hos oss i flera färger, ska läggas upp snart....

Här ser ni även lite användning av masker tillsammans med gesso och Inka Gold.
Även nederdelen av fotorna finns lite blommor och dekorationer. Lite Glimmer Glam Chandelier på bladen gör dem lite extra roliga.
Minibokstäver från MLS som är ditsatta på en vanlig chipboard som jag har först färgat in med Inka Gold. Tycker det ger en fin metallisk look!
Idag får ni stå ut med att det är utan länkar, ska se om jag hinner gå tillbaka och lägga till det.

Ni har väl inte missat att det finns en ny månadstävling - se i forumet och ni har väl heller inte missat möjligheten till att förbeställa alla 37 pennor av Distress Markers till ett kanonpris!!!

Inga kommentarer: