onsdag 1 februari 2012

Skapa med Kraft resist papper

Jag har länge spanat på de här coola Kraft resist papprena från Tim Holtz. Och de är urläckra, med flera olika motiv och papper i samma packe. Jag har här enbart stänkt lite glimmer mist på bakgrunden, men jobbar man lite mer med pappret så kan man få mönstret att framträda mer.

Jag stänkte ut glimmer mist på bakgrunden samt drog svart distress strain runt papprets kanter. Skar till lite rektanglar utav mönstrat papper från Echo Park och limmade fast på sidan. Tagen där jag har min titel är inkad med distress ink runt kanterna och sen har jag målat silverglittrande glimmer glam på den. Journalingrutan har jag delat på och satt ovanför och under fotografiet för att få det vinröda på två ställen, sån upprepning leder ögat över sidan.


Fjärilen är utklippt ur ett annat ark ur papperpacken. Jag har inkat den med två färger av distress ink och sen målat över med silverglittrande glimmer glamen. Så läckert, ser du hur kraft färgen lyser igenom under den röda färgen?!! Det är det som är syftet med de här papprena.


Se här, här är en närbild på mönstret på just detta pappret.


Skapa lugnt, hoppas du inspireras att skapa med just Tim Holtz läckra papper!

/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Tim Holtz Idea-ology Kraft Resist, Echo Park "Time & Season - Fancy Damask" (blå/beigesvart), Echo Park "Time & Season - Yesterday´s news" (beigerandigt), Echo Park "Time & Season - Journaling cards" (journalingruta)
Bokstäver: Lily Bee
Färg: Tattered Angels Chalkboard Mist "Charcoal", Tattered Angels Glimmer Glam "Chandelier", Rangers Distress Ink "Festive Berries", Rangers Distress Ink "Black Soot"
Dekorationer: Kort&Godt (tag), Prima (blinghjärtan), minirosor 10 mm, minirosor 15 mm, band, Quickutz (lyktstolpe)*

*privat

Inga kommentarer: