onsdag 8 februari 2012

Lettersize....

Idag tänkte jag visa er en lettersize-sida, den är alltså 8,5x11 tum. Jag scrappar oftast 12x12, men mina barns album och de flesta resesidor skapar jag i lettersize. Det formatet scrappas inte så ofta, så när det väl sker skär jag själv ner ett cardstock till den storleken.

Idén till denna sida kom sig av att jag satt med pappret med Harlekinrutorna från Echo Parks serie "Victoria Garden". En serie med ljuvliga vårfärger! Harlekinmönstret fick mig att tänka på detta fotografi som legat ett bra tag i min fotomapp där jag har utskrivna foton. Så fick det bli, detta fotot skulle scrappas!

Jag tog en mask med Harlekinmönster och vit gesso, för att skapa lite struktur i bakgrunden. Stänkte ut vit mist från Studio Calico, den är MYCKET fin. Blir vit på de flesta färger (dock lite grönaktig på svart cardstock).

Under tiden som färgerna torkade så skar jag till lite rektanglar, rundade av lite hörn och gjorde även en flaggbanner. Virade ett svartvitt snöre runt fotot och när allt torkat så satte jag dit alla papper och fotografiet. Dekorerade med vita blommor, en träfågel och distress ink-infärgade blad från Prima. En titel och bårdsticker från stickersarket och lite symaskinssöm fick avsluta min sida.


Närbild på massa fina dekorationer!!


Hoppas jag inspirerat dig att skapa i ett annorlunda format och även med dessa fantastiskt ljuvliga papprena!!!

Ha en bra dag!
/Helene - webmosterhelene

Materiallista:
Papper: Bazzill (cardstock)*, Echo Park "Victoria Garden - Picket fence" (harlekin), Echo Park "Victoria Garden - Sunshine" (rosa), Echo Park "Victoria Garden -Botanical Garden" (noter)
Bokstäver: Echo Park "Victoria Garden" (stora), Kaiser Craft (små)
Färg: Studio (gesso), Studio Calico "Mr Hueys" (vit mist), ColorBox (svart fluid chalk)
Dekorationer: Echo Park "Victoria Garden" (bård), Kaiser Craft (träfågel), Petaloo "Color me crazy" (blommor), Prima "Resistant canvas" (löv)
Mask: Crafter's Workshop (6x6 harlekinmask)**
Övrigt: bomullssnöre

*privat
**tillfälligt slut

Inga kommentarer: