torsdag 26 januari 2012

Alla hjärtans dag -kort

och då övriga DT-gänget fick leka med Basic Grey serier så valde jag att göra det samma men tog då den senaste Kissing Booth. Jag lyckades göra två olika kort som ni får se här.

Kraft cardstock i botten (mer är på väg in) och så två mönstrade papper från serien, Hugs och You & Me. Bokstäverna kommer från Alpha stickers arket och lilla hjärtat från element stickers arket.

Ramen är från Kort & Godt och jag har stämplat med en Prima stämpel - tegelstensvägg i bakgrunden. Rosa organzaband och sen stannade jag där. Hade tänkt ha på blommor men valde sen att låta bli.

Har dock sprayat på lite Glimmer Mist Black Magic i ena hörnet, och ramen har fått lite Pearl på sig. Svarta stygn med Zig-penna.
Nästa kort har bara rosa botten av mönstrade papper från You and Me och sedan har jag klippt ut 9 st hjärtan från Heart Breaker. En dekoration från Element stickers arket och maasssssoooorrr av glimmer mist på hela pappret och även på dekrationen. Bakom den finns även en liten bit ostduk (mer kommer in i morgon).
Även insidan fick en liten dekoration, bård från element stickers arket och en enkel stämpel i form av hjärta från Pysseldags som vi har hemma, ska se till att få upp i webshopen.
Hoppas att ni hittar lite inspiration.
Sorry för sent inlägg, var helt säker på att jag hade lagt upp den, nåja, börjar väl bli gammal...

Inga kommentarer: