söndag 25 december 2011

Juldagsmorgon..

Jag hoppas ni hade en härlig dag i går och att ni varit snälla och fått många julklappar.. :)  Min familj ska dela ut klappar i morgon, för igår så arrangerade vi för andra året en "Jul i gemenskap" nere i församlingshemmet. Det är  för de som inte vill sitta ensamma på julafton, utan vill känna lite samvaro även på julafton. Ung som gammal. Antingen är man med hela dagen -från samling vid krubban till midnattsmässan, eller så tittar man in och tar en kopp kaffe och lite fika eller mat.

Jag ska avsluta vår vecka med Websters Sweet season. Tänk vad mycket man kan göra av samma papper!

Det fotot jag bjuder på här idag är sådeles från förra julen, när de båda små står och beundrar julgranen. Det mönstrade pappret med granarna , Websters "Suger plum tree", har fått lite stickles i granarna så de glittrar lite fint och även lite facetterade pärlor i olika färger. Som fotomatta har jag använt en bit av "Sweet homes", jag tycker att texten passar så bra in där..
Brun-vit bommulstråd har jag trätt genom öljetterna, som enda övrig dekoration, eftersom pappret är så dekorerat ändå.  Alfabetet är ett chipboard thickers och heter "Amy tangerine", det finns, men inte i webshoppen än..

Som en bonus - eftersom det är jul och allt, så har jag två tändsticksaskar som jag har dekorerat jag tänkte visa.. Dessa gav vi till killarna på Coop som ordnar och fixar och alltid har ett gott skratt till oss.. 

Den första asken har jag använt "Fresting" pappret, 2 varianter av Arco Iris blommor (Finns inte dessa färgerna i shoppen, men andra) pärlor och ett runt härligt alfabet.
Den andra asken är det övre hörnet av "Sweet homes" pappret som gick åt. Till det några Arco Iris blommor i olika varianter, en enkel blingswirl och bokstäver..   

Jag önskar er en lugn mellandags period och mycket fynd på rean, för er som jagar runt där.. :) Och ett trevligt Nyår förståss.. 

Inga kommentarer: