onsdag 14 december 2011

Härliga snöpapper från Pink Paislee

Jag är KÄR i de här ljuvliga vinterpapprena från Pink Paislees "Snow day". Så underbara färger, så lättjobbade!! Och det där rutiga bakgrundspappret! Det hade jag lätt kunnat ha en 4-5-6 st av ;-)

Jag har stänkt med ljusblå Chalkboardmist på det rutiga bakgrundspappret. Jag skar till lite pappersrutor ur några av de andra mönstrade papprena, när misten torkat limmade jag fast dom och lät en doily/kakservett sticka fram lite. Alla papperskanter + tagen är inkad med den gråaktiga inkpaden ur Rangers Distress Ink vinterkollektion, den är helt underbar!

En clean and simple-sida med stänk av färg här och där - mist, glitterlim, distress ink.... Underbart!


Vantarna är urklippta ur ett mönsterspapper och fastsatta på en utsansad cirkel. Jag har sedan glittrat lite med glitterlim, för att få lite glimmer på sidan. Strass-swirlen är från Zva och är fantastiskt fin! Du får två stycken för en billig peng, perfekt med strass till vintersidorna!


Minibokstäverna tillhör samma serie som papprena och du får en rosa och en blå uppsättning i samma paket. Och kolla de söta "halvpärlorna" från Prima. De är vita och jag misstänker att jag kommer använda dom hur mycket som helst!


Skapa lugnt!
Helene - webmosterhelene

Materiallista:
Papper: Pink Paislee "Snow day - Warm mittens" (blå/vantar), Pink Paislee "Snow day - Cozy sweater" (rutigt/chevron), Pink Paislee "Snow day - Hot cocoa" (randigt)
Bokstäver: American Crafts Thickers "Dauqiri", Pink Paislee "Snow day - Bitty block"
Färg: Tattered Angels Chalkboard Mist "Cornflower", Rangers Distress Ink Wintercollection, Stickles* (glitterlim)
Dekorationer: Doilies (15 cm kakservett), Zva (swirl)**, Prima SIIC (halvpärlor)**, band, snöre*

*privat
**kommer snart i webshopen

Inga kommentarer: