söndag 4 december 2011

Grattis!

Här kommer två ganska enkla grattiskort, om än att inte vikningen är den "normala"...  Alla papper jag använt är från EchoParks nya serie "Times & Seasones" som finns, även om den inte kommit upp i shoppen än.. Det första kortet är dekorerat med cirklar i nederkanten, som är utklippta från ett av mönsterpapprerna i serien. Den blå stora blomman heter Dollhouse och den har jag sprayat med lite vatten och ostrukturerat lite.

Det första vek jag i tre delar varav den ena blev lite smalare än de andra två. Som en låsflik blev det. De vita vintervackra och glittriga hydragenorna ligger i samma förpackning som bladet. Perfekt! En fjäril från Kaisercraft fick plats där på fliken åxå.
Jag måste erkänna att det andra kortet blev en felvikning. Man ska inte försöka tänka sent på kvällen, när man egentligen borde gå och sova. Jag blev sur, gick ut och stängde dörren.. Dagen efter tittade jag på den där vikningen och tänkte att det kanske går att göra något iaf. Dumt att kasta så mycket fin cardstock, liksom..  Så jag skred till verket och ett kort blev det minsann.. Som jag dessutom blev väldigt nöjd med!

Enkelt dekorerat med en journalingspot, bokstäver och papper från "Times & Seasons" serien. Några av de glittriga hydragenorna och en röd stor blomma får agera lås till kortet. Uppfällt och öppnat ser det ut såhär:

Det blev väl bra? 


Inga kommentarer: