söndag 6 november 2011

På en sten vid havet..

Jag passar på att fotografera Christian så ofta jag kan nu, för det är väl bara en tidsfråga innan han inte vill vara med mer. Detta är taget vid Isgärde på Öland, medan resten av familjen badade så klättrade vi bort över stenarna en bit. Fotot har jag färgreducerat i photoshop och lagt en sepiaton på, innan jag framkallade det. 
På kanten på fotot har jag dragit en svart, bred tuschpenna, för att ge en liten inramning. Till fotomatta har jag använt Polka,och det är samma papper som de röda bitarna. Jag har lagt en bit brun cardstock för att förstärka fotomattan. Jag änvänder ofta mönstrade bakgrundspapper, detta heter Damask. Det randiga pappret heter föga förvånande just Stripe. En halvcirkel i vit wellpapp som jag distressat med antique linen fick vara med åxå, liksom ett nätband. Detta är svart men det finns fler färger i shoppen.. 
Titeln har jag skrivit med chipboard thickers och de små bokstäverna är från ett Primaark med 4 olika alfabeten.. En vellumfjäril från Jenny Bowling har irrat sig in i layouten åxå..

Önskar er en härlig söndag!

Inga kommentarer: