lördag 5 november 2011

Nu är det min tur...

... att göra mitt första inlägg här! :)

Och vem är jag då?
Jo, jag heter Mette och jag är 44 år ung! :)Jag bor i Västerås tillsammans med min man Classe och vår 17-åriga son Adam.
Våra två döttrar har redan flyttat hemifrån! (vart tog åren vägen?).
Mye som är äldst är 22 år och hon bor och studerar i Belfast på Nordirland.
Sen är det Emma som är 21 år och hon bor här i Västerås tillsammans med sin pojkvän Christian.
När jag inte jobbar älskar jag att läsa, se en film och umgås med släkt och vänner. Och sen så älskar jag förståss scrapbooking.
Jag upptäckte scrapbooking för snart 5 år sedan och älskade det från första stund och jag bara älskar det mer och mer hela tiden. Det är en härlig hobby som ger mig allt jag älskar och när jag sätter mig i min scraphörna försvinner tid och rum för en stund.
Min stil kan variera beroende på vad jag vill säga med fotona. Men jag har trots det en "mette-stil" som innebär mycket rivna distressade kanter, mycket färg och dekorationer...
Jag är så glad över att få vara en del av DT här hos Scrap-Perra och det ska bli så roligt att få inspirera er alla!

Jag fick mitt första härliga DT-kit tidigare i veckan och jag blev så inspirerad av allt det fina så det blev en layout på en gång.
De glada pappren, bokstäverna och stickersen från Basic Grey`s Little Black Dress och Picadilly var perfekta till de roliga fotona på mig och mina fina barn. :)
Jag har klippt de mönstrade pappren i rutor och kant-skrapat dem + cardstocken och sedan färgat dem med distress-dyna (Vintage photo).
Jag har även använt Glimmer mist på min cardstock för att få härliga färg-duttar. Jag har använt två olika färger - en orange och en brun.
Blomman under Powder Puff-blomman från Prima Marketing är en urklippt blomma från ett av de mönstrade arken i serien BG - Little Black Dress.
För att framhäva min journaling har jag gjort pappersremsor som jag har skrivit på. Även de är sedan distressade för att passa in på helheten på layouten.
Och så här blev det;
 Till min layout har jag även använt band och pearls.

Inga kommentarer: