tisdag 29 november 2011

Magnolia Tag...

Idag blir det ett alster i en av mina favoritformer, nämligen Tags!
Jag älskar dessa. De är enkla och roliga att göra, samt att de passar till så mycket.


Den här gången har jag gått för att få en lite mer stillsam och sliten look, nästan lite mot Vintage.
Det får jag enkelt genom att riva kanterna lite samt färga in dem med Distress-färg. Jag har använt mig av favoriterna Walnut Stain och Vintage Photo.


Som bas har jag använt en färdig Tag. Sen har jag fäst en bit wellpapp och en bit Canvas Burlap (som Juteväv). Sedan slutligen en Doiley (tårtdekoration).


För att få en extra effekt så har jag stämplat lite 'slarvigt' runt motivet samt kanterna på Tagen med en brun Memento dyna.


Ni har väl inte missat alla fina Magnolia-stämplar i butiken?!

För att få den lite mer Vintage-lika looken även på motivet så har jag först stämplat det med en brun Memento dyna, istället för den svarta, som jag normalt använder. Det ger genast ett mer nedtonat intryck.
Sen har jag tänkt på att även färgerna jag använder när jag färglägger inte ska vara så 'starka'.

Här har jag färglagt med markers (alltså tuschpennor).


Glöm nu inte bort att packa alla pysselsakerna inför Scrap-Perras mysiga Julträff!
Jag kommer givetvis finnas där, full med julinspiration. Och jag kommer dessutom få chansen att visa lite färgläggningstips för dom som är intresserade...

Ses på lördag!

1 kommentar:

Susy sa...

Helt underbart snyggt!

KRAM SUSY