fredag 4 november 2011

Härmapa

Äntligen har October Afternoon kommit i webshoppen !!!  Här visar jag en layout med serien Sidewalk.

Som bakgrundpapper har jag valt  Ring Around the Rosie, på det pappret har jag mistat med  Patina Glimmer Mist  från Tattered Angels, för att få sirklarna, har jag använt en mask från The Crafters Workshop. På samma mask finns punchinellaformen, sirkelform och små stjärnor.  De andra pappren från Sidewalk är Red Rover  och Jump Rope.

Lite gömd under stämpeln har jag stämplat med clearstampen Daily Junque från Pink Paislee.  Först tog jag Archival Ink - Jet Black stämpelfärg och ovan på det tog jag en pensel och smörjde dit lite Pink Lipstick Glimmer Glam  från Tattered Angels. Kände det var enklare att ha på glimmerglamen innan jag stämplade ner ned.  Resten av stämpeln är täckt av fotot.   Runt fotot finns blommor från Sassafras - In A Stich Blossom.
och  Wood Flourishes - Lilac Leaves från Kaisercraft.

Rosbandet kommer från Reprint och är ursprungligen vitt, men jag har mistat det med Glimmermist från Tattered Angels. Rubriken Hermegås (lilla pricken till å har ramlat ner....) är norska och betyder Härmapa.  Här har jag använt Distress Stain - Aged Mahogany från Ranger för att färga in den vita  Alphabet Stickers från Prima.

Ha en trevlig helg.

/Christin aka Umenorskan

Inga kommentarer: