söndag 13 november 2011

En layout och farsdags kort

Det är inte jätteofta som jag hamnar på bild, men nu verkar Christian, 7 år, fått smak för fotografering så det händer lite oftare nu.. Här har han verkligen lyckats för det enda som är i fokus på detta foto är jag och min stora dotter, Jerrie.
Jag valde att bygga på våra blåa kläder och valde därför ett blått "dots" cardstock. Jag har brutit av med en fotomatta av papper från Crate's Farmhouse, countryside och Handpicked. Blommorna är från Prima. De högra är i filt och urhärliga, tycker jag.. Den vita är från en Craftable förpackning. Tanken är att man ska färga in dem som man vill ha dem, men här ville jag ha den vit. 
Under den vita blomman har jag gömt en blingswirl från Prima och en bladranka som är en stickers från BasicGreys Lauderdale, den passade så bra in i färgen. De snurrade blommorna har jag gjort själv. Precis som vi fick lära oss i småskolan. (fast då var det visst svansen på en katt.. ;) )  Enkelt är det i alla fall.

Rita en snurra på en spillbit, det är bra om den blir lite ojämn. Klipp i linjerna och böj pappersfibrerna lite genom att dra remsan över en penna eller nåt. Börja med kanten längst ut och snurra ihop den, inåt. Limma. Det som är i mitten av cirkeln blir botten på blomman.  På sista bilden har jag målat lite distresser på kanten av den nedre blomman, vilket gör intrycket lite mjukare. 

*********
Idag är det dessutom FARS DAG så jag tänkte påminna er om månadens tävling som är att skapa ett alster på temat SLIPS.  Jag gjorde ett kort till min far.  

Här har jag använt mig av papper från en äldre BasicGrey serie Marjolaine och ett alfabet från October Afternoon. Ha en härlig söndag! 

4 kommentarer:

Anette sa...

Både LO och kort är fina!

MiaS sa...

Underbar LO med härliga färger som matchar fotot perfekt. Kortet är fräsigt det med, far ska väl alltid ha en slips ;)

BellaMio sa...

Läckert med så färgglada alster!! Och farsdagskortet är rikgit coolt.

Kramen!

Ywonne sa...

Jättefin Lo och snyggt kort !