söndag 9 oktober 2011

Vill du se en stjärna?

Jaja. Det är kanske inte den roligaste titeln på ett inlägg, men det kan man ju inte alltid få.. Men vill ni veta något som ÄR roligt så är det att Scrap-Perra har fått in Ingvild Bolmes ergonomiska skalpell. Den marknadsförs av Prima och är helt underbar att skära med. Jag som inte kan hantera en skärmaskin (och nu köpt min femte skalpell :) ) är verkligen helnöjd med denna. Den ligger bra i handen, har utbytbara blad och den kommer med fyra olika varianter på blad. Har inte riktigt klurat ut till vad de olika bladen ska användas än, men det är antagligen bara att ta sig tid på youtube, så får man kläm på det. Och du- den är lika skön att hålla i som den ser ut som!
Jag har gjort en väldigt enkel layout denna veckan, men den ville inte bli mer än såhär. Men den känns komplett ändå. Foto är ett av mina absoluta favoritfoton och detta har fått ett "oljemålningsfilter" på sig i photoshop innan framkallningen. Därför ser det lite suddigt ut.
Bakgrundspappret ser verkligen ut som jeans och är ett papper från Crate's Random serie och heter förstås Denim. Det röda är baksidan på Daring Dot från MME. Journalingtagen som blev titel här är från samma MME serie. En enkel blomgrupp med en röd Chantilly i grunden och lite körsbärsblommor och små rosor och knoppar kring den. (ligger inte i shoppen än) Det övre hörnet är dekorerat med tre enkla stjärnor i chipboard, som jag limmade fast på en bit av det röda pappret och sen skar ut med skalpellen, när limmet torkat. De härligt distressade kanterna har jag fått med en D-stress tool. Det är en liten batteridriven slipmaskin som har tre olika sliphuvuden att byta mellan. Här är en närbild på stjärnorna, före och efter D-stress.
 

Visst blir det skillnaden enorm? Jag har använt D-stress även kring den röda fotomattan för att göra kanterna lite mer intressanta och slitna. Det passar ju så bra ihop med jeanspappret som jag har som bakgrund. 

Nu ligger det en helt egen kategori i shoppen som heter ROSA BANDET- kampanj och där finns alla de produkter samlade, som genererar 10% av summan till just RosaBandet kampanjen. Förstås även D-stress:en. Så passa på att handla lite ROSA verktyg och skänk på så sätt till cancerfondens insamling. 

Jag hoppas ni haft en skön helg, att ni får en härlig söndag och en kommande bra vecka! 

Inga kommentarer: