fredag 7 oktober 2011

På skattjakt

Månadsutmaningen den här månaden är att skapa efter en skiss och använda rosa, så här kommer en layout i rosa som lite inspiration. 


Jag har använt papper från Autenthique Papes serie Uncommon.  Längst bak Gifted och så Distinct ,
både fram och baksida och  Special. Har smetat ut lite gesso med ett gammal kort. (Det finns flera typer av gesso som inte är inlagda, så bara skriv i meddelanderutan om ni vill beställa gesso) Ett lager med revna silkespapper bitar finns också med. Silkespappren kom med en blomma jag fick på jobbet.  En 15 cm Doily/Tårtdekoration  är roliga att jobba med.  Lite här och där har jag klistrat dit lite fraser från Crate Papers Emmas Shoppe -Die cut 12x12 och Emmas Shoppe -Stickers Phrases

Alla kanter har jag ritat med svart Zig-penna, jag åker ingen stans utan den.  Lite Halvpärlor lite här och där och några In A Stich Blossom  från Sassafras Rubriken är stickers från October Afternoon Black & Cream Mini Market
 






Hoppas ni bli inspirerade av månadens utmaning och att vi får se många bidrag i forumet.

1 kommentar:

Kattiz sa...

Ha ha ha, denna är ju klockren. Vilken underbar LO!