torsdag 27 oktober 2011

Grattis kort...

till min svärmor som har fyllt år och fick hastigt göra ett grattiskort (det var inte tänkt att maken skulle träffa henne på själva födelsedagen men det blev bestämt i sista stund). Nåja, jag har lekt lite med Glitz härliga papper från Dance in Sunshine, Floral och Damask. Jag tog de mönstrade papprerna i härliga murriga gula färger men blandade även med de turkosa som är så härliga.

Det stämplade motivet har jag maskat ihop två olika motiv (som är privata) och är målat med distess ink pad. Bakom en doilies som "fotomatta" och ett gäng dekorationer. Hörnstansen med hjärtan är från Martha Stewart som vi har börjat sälja, ska få upp dem i shoppen inom kort. Grattis är skrivet med Glitz bokstäver, Ivory Block. Alla kanter är ruffade med en edge scrapper och sedan distressade med Old Paper.

Djupdykning i dekorationer är blandat med blad från Petaloo, Cherry blooms (som precis har kommit upp i webshoppen) samt rosor (som ännu inte har blivit upplagda, måste fota alla först). Jag har haft på lite Glimmer glaze på alla blommor, syns nog mest på den ljusgröna cherry blooms. Pyntestråna kommer från Kort & Godt som vi säljer i mindre förpackningar. Det bruna bandet är från Prima.
Insidan är enkelt dekorerad, först härliga mönstrade papper och sedan med en spellbinders så har jag stansat ut två ovaler varav en har ett stämpelmotiv och den andra har jag skrivit grattishälsningen (fotat innan det..)
Och då det var såååå fina papper kunde jag inte låta bli att dekorera även baksidan.
Kan säga att jag själv är sjukt nöjd med kortet att jag nästan inte ville lämna i från mig det... men hade ju inte tid att göra ett annat kort till svärmor.

Ledsen för sen bloggning men glömde bort att förbereda igår och idag har jag varit i Finland hela dagen...

Inga kommentarer: