tisdag 11 oktober 2011

Extra LO att titta på...

som jag gjorde i helgen till Svensk Scrapbookings födelsedags-cc. Det var en skiss som jag inspirerades av och gjorde då denna variant.

Bakgrund är ett av de mönstrade papprerna i Tim Holtz - Kraft resist Paper stack. Alla papprerna är kraft och har då olika mönster med embossat mönster som då kommer fram mer när man har på färg av olika slag. Här har jag valt att använda ett gäng olika Distress Stain. Ni ser exempelvis ovan för S i sömntuta på det gröna att det kommer fram siffror, de är då embossade och kommer fram genom att jag har på färg.

Sömntuta är skrivet med ett alphabet från Tim Holtz, bakom fotot har jag en påse där jag ska dold journaling i och det vita runt om påsen är målat med en dabber - snow cap. Även doilies fick dekorera och bredvid där ser ni lite svagt att jag har stämplat en text från en TH stämpelset.

Blommorna är gjorda i canvas från Prima, utklippta och sedan målade. Först duttade jag på Snow cap - Akryl dabber och sen olika distress stain i grönt, rosa och orange/gula färger. Tycker själv att det blev riktigt läckert. Akrylfärgen "täpper" till tyget och motstår färgerna på ett annat sätt och så det blir massor av nyanser när jag bara har duttat på och inte täckt hela ytan.

Även rosbandet har fått lite distress stain och akrylfärg på sig.

Tim Holtz´s Kraft resist finns även i Halloween form och Christmas form så spana in dem och lek på med färg av olika slag.

Inga kommentarer: