söndag 2 oktober 2011

Årskurs 9

Jag fick ett kuvert med massa gamla foton av min mamma för ett tag sedan. Lite då och då tittar jag där i för att se om jag hittar något som jag skulle vilja ta tag i och scrappa. Det är bilder från min barndom, mitt dop, julaftnar, kalas och vattkoppor.. En liten guldgruva som måste vänta in rätt papper. Där finns åxå ett och annat skolfoto. Som det här.
Jag har för ovanlighetens skull använt ett helvitt CS som botten. Vimplar hör ju lite skolan till, så därför fick det bli så. Dessa är skurna ut LimeTwist-Galaxy. Dessa har jag skurit ut två itaget, genom att klippa till rektanglar om 3*7,5 cm och sedan dela dem från hörn till hörn. Då fick jag de bitar som sitter i nederkant på layouten.
Pappret som är fotomatta heter Everyday lines och det randiga heter Happy Stripe. En liten kakservett har det smugit in där bakom blomman åxå. Alfabetet kommer från PP Sweetness.
Blomman är i grunden en kapsyl från MayaRoad, som jag har bankat till kanterna på, så de blir lite mjukare.. I den sitter samma papper som på vimplarna och tre rosor i olika färg. (finns massor som ska läggas upp i shoppen) Under kapsylen sitter två blommor från YouDo. Se här: en närbild:

Jag hoppas att ni haft en härlig helg. Själv har jag varit (är jag?) i Karlstad på stor träff och mässa! 
Och kom ihåg att idag är sista dagen att skicka in era ansökningar till DT-Call:et! 

Inga kommentarer: