söndag 25 september 2011

Sommar och solbad..

Det känns just nu som om det var evigheter sedan det var sommar och varmt. Regnet öser ner mest hela tiden och träden är färggranna och fina. Men det är kallt på morgonen nu.. Hua!

Jag hittade en bildserie på min tonåring och en kompis när de låg och pratade på varsin solstol efter en stund i poolen. De små bilderna har jag bara fäst i högerkanten med häftapparaten. Det är lite svårt att se den effekten det gav, såhär på ett foto..
Alla tre papper jag använt kommer från MME's serie LimeTwist. Bakgrundspappret med alla molnen heter Genuine Sky och passade alldeles utmärkt in här. Det randiga heter enkelt nog Lines och det som är som fotomatta, både under det stora fotot och som ett band under de små heter Playful Galax. Titeln har jag skrivit med två olika alfabeten,  OA's Green and Cream och PP's sweetness. Ett liitet tårtpapper gömmer sig bakom papperna. De finns i flera olika storlekar i shoppen.. 
Här kommer en närbild av blomman, som jag byggt upp av Petaloos vita blommor. Den har jag färgat in med distressdynan Rusty hinge och sedan sprayat Smooch spritz på den i två färger, spun sugar och splash. Bladen och kristallkvisten har inte kommit upp i shoppen än.. 

Önskar er en härlig dag! 
~Maritha~

1 kommentar:

Pysselfröken sa...

Så snyggt! Vilken tjusig blomma du har gjort.