söndag 18 september 2011

Kapten Klänning...

Grannen hävdar jämt att när Christian är där inne och leker så är det prinsessklänning på. Jämt. Så han har döpt om Christian till Kapten Klänning. När vi var över och åt mat i somras så fick vi se och möta just Kapten Klänning i egen hög person. Han var SÅ söt! Med örhängen och klackskor. (Och jag fick fota honom och jag har fått tillåtelse att scrappa bilderna!)

Jag tyckte att ett av papperna i TimHoltz Kraft stack passade så bra som bakgrund. En stor bit från MME' LimeTwist papper Boy-Spots blev fotomatta till alla tre bilderna. Jag drog med en edgescraper på kanterna för att få lite kontrast. Under den lite större revan i pappret som blev satte jag en färdig journalingtag - SMILE. En stjärna på en bingobricka och lite hårda rosor från prima utgör de enda dekorationerna.  Titeln har jag gjort med två olika alfabet. BoBunnys Olivia och ett från Sassa Frass.
Här ser du en närbild på bakgrundspappret. Det som ser ut som brunt tryck är en lack, så det glänser lite där.
Det är lite svårt det där med Tags och gömd journaling på en layout. Det är inte alltid man ser på vilken tag det är text, vilken som går att dra ut och vilken som bara är där för dekorationens skull. Så här har jag använt ett transparent alfabete för att skriva "Läs här". Just för att markera att denna tag:en går att dra ut och läsa på.
Själva tagen är gjord i Kraft papper och färgad med Chipped Sapphire och Faded Jeans. Sedan sprayade jag lite vatten på för att mildra färgkanterna lite. Jag sprayade en omgång guldmist åxå.

Ha en härlig söndag.

3 kommentarer:

Maiden sa...

Läckert!!! :-)

Ywonne sa...

Fräckt, på en gullig kille *S*

webmosterhelene sa...

Åh, men där är han ju.... Din söta Kapten Klänning som du pratade om på träffen i lördags!! Jättefin LO!