torsdag 4 augusti 2011

Mitt favvo-papper från Lauderdale...

det rutiga pappret i gult, grönt och vitt. Jag bara ÄLSKAR färgerna och mönstret. Det är baksidan av Sun Rays. Här har jag bloggat återigen Kolmården från 2008 och jag har lekt med flera olika mönstrade papper, nämligen Sun Rays, Sun Glow, och baksidan av Clearwater. Jag har även använt lite stickers från Element stickers.

Blomhörnan är ju obligatorisk känns det som. Två av blommorna är från Craftable och som jag har sedan färgat med Glimmer Glaze och Glimmer mist och lite stänk av Glimmer Glam. Den översta har gul glimmer mist (marigold) och lite Glimmer glam (chandelier) och den nedersta störe har glimmer glaze (blå Waterfall) och den lilla gul glimmer mist (marigold) (allt detta finns i Tattered Angels - The paint system - Soiree). De vita tygblommorna är Prima - Audrey - Snow (prima 2011)
I det högra hörnet har jag mistat lite med den gula glimmer mist (marigold) och satt fast lite blingstenar. Från Maya Road har jag använts sheer journaling log som har fått lite element stickers på sig.
Eftersom jag älskade det gröna pappret kunde jag inte låta bli att använda det till att dekorera en tändsticksask. Vi har tagit in dem till Scrap-Perra och ska snart upp i webshoppen, de kostar 18 kr.

Jag har dekorerat den sparsamt, en mini magnolia (vi kommer att beställa Magnolia till hösten så har ni några ni tycker att vi ska ta in så hör av er). Magnolian är målad med distress ink och en gul prima blomma och lite prima löv.

Den gula lilla hjärtat är gul Silk clay som jag har gjort med hjälp av en form i Mold-n-Pour. Jag har använt en charm för att göra formen och sedan haft i Silk clay som har fått stelna. Silk clay går ju även att måla men jag valde att låta den vara gul eftersom det matchade dels pappret och dels blomman. Kanterna runt tändsticksasken har fått vit crackle paint (picket fence). Tack för titten och hoppas att du hittar lite scraptid under sommaren.
Snart kommer vi hem från vår semesterresa och kan ta hand om alla ordrar som har kommit under vår tripp!

Inga kommentarer: