lördag 20 augusti 2011

Liten & Cool

Sommaren 2007 fick min systerdotter för sig att cykla omkring med ett par simglasögon på sig. Hon har lite konstiga idéer ibland och är bara för cool.

Till den här layouten har jag använt flera mönstrade papper från Echo Parks underbara serie Country Drive. Jag har använt Daisy Field och Birds on a Wire. Som fotomatta har jag använt Fancy Pants Filter Paper. De mönstrade papperen har jag sytt fast med hjälp av Sew Easy och de syhuvuden jag har använt heter Blanket och Zig Zag. Jag har även sytt tre stora cirklar över de mönstrade papperen med symaskinen. Titeln är dels October Afternoon och dels Thickers.
Under pom pom bandet sitter en stickersbård, även den från Echo Parks serie Country Drive.
De små djuren med vingar; fåglarna, humlorna och fjärilen, samt vimpeln "So Lovely" är också Element Stickers från samma serie. Dessa stickers har jag mjölat baksidan på samt ruggat dess kanterna för att skapa lite mera liv i de annars så platta och livlösa stickersen. Vingarna har jag böjt till lite och humlornas vita vingar har jag lagt Crackle Accents på.
Jag har använt två olika typer av blommor från Petaloo, Wild Roses och Tyed-Dyed Gyypsies. Idag, lördag, är det pysselträff och jag hoppas vi ses där. Kanske ska du pyssla som jag...eller så kanske du bara kommer förbi för att handla. Oavsett önskar jag dig en skön lördag!

cri_kee

1 kommentar:

Carina sa...

Fin LO, had gärna kommit förbi....lite långt bort. Ha så himla kul.
kramar